måndag 4 mars 2019

Bissingarna håller ett år till

I dag har jag genomgått den årliga besiktningen. 
Alltså av mina tänder.
Noll hål och min duktige tandläkare Fredrik Aschan på Tandvårdsgruppen i Ängelholm, tandvardsgruppen-angelholm.se, förklarade att mina tänder håller ett år till. 
Det är nog mer än vad min Ford Focus gör.

Innan jag gick in i behandlingsrummet räknade jag kallt med att få betala mellan ett- och tvåtusen kronor. Men när putsningen började gå mot sitt slut berättade han att hela kalaset skulle kosta 350 kronor.
– Är det reapris bara för att jag är så hiskeligt gammal? frågade jag.
– Kanske, men det var du själv som sa det, sa tandläkaren.
Det är tur att samhället tar hand om oss panschisar.

2 kommentarer:

  1. Har en teori om varför många av oss ”gamla stötar” på äldre dar klar kontrolbesiktningen av sina tänder. Vi har levt och vuxit upp med Fluor-tandkräm. Över åren skapar denna fluorbehandling en tandemalj som är beständig mot kariesangrepp. Teorin är i hemlighet stödd av kunninga tandläkare. Vad tror du?

    SvaraRadera